tisdag 28 september 2010

Sen sommar-update samt HÖST 2010!

Ja då var det dags att ta tag i bloggen seriöst igen. Har varit lite dåligt med uppdateringar.

Sommaren är slut på riktigt, blev inga utebanor i Eslöv vilket var lite synd. Men nu blir det ju extra skoj att komma ut på gruset 2011!

Jag och Oliver var ju som sagt i Ängelholm, Oliver åkte ut ur alla klasserna innan medaljspel men efter att ha haft ledningen 4-0 i första set mot slutsegraren som är bra rankad i Skåne. Dock lyckades han inte hålla uppe det bra spelet han hade i början.

Jag själv spelade Herrsingeln mest som tidsfördriv och kunde inte ana att det skulle bli 5 matcher för att vinna turneringen, var en mardrömsuppgift då jag led av ljumskbråck o i 3 av 5 matcher kunde jag knappt röra mig överhuvudtaget.
Jag bet ihop och lyckades vinna 3 tighta matcher på väg till finalen där jag bla fick slå en 19 åring som legat 5a i sverige för sin ålder förra året om jag inte minns fel.
I finalen höjde jag mig en del eftersom jag inte hade ont just den dagen och krossade den norrman som krossat alla på nedre halvan av lottningen. 2 raka set till mig och en skön turnerings vinst samt en ny pokal till farsan.
Eslöv är på kartan igen när det gäller resultat kan jag lova!

Min statistik i tävlingssammanhang sen jag gick över till Eslövs TK i augusti 2009 är just nu:

25 vunna singelmatcher och 3 förlorade.
15 vunna dubbelmatcher och 1 förlorad.

I singel-sammanhang har jag spelat 3 elittävlingar, 3 vanliga herrtävlingar, seriespel i Sverige och Tyska ligan. Mina 3 förluster har kommit i just elittävlingarna, i seriespel, tyska ligan och vanliga tävlingar är jag obesegrad.
I dubbel är det seriespel i Sverige, Tyska ligan och 3 svenska dubbeltävlingar.
Helt okej statistik för mig som inte tränar så seriöst längre.

Men det är redan glömt, nu siktar vi på HÖSTEN 2010!!!!!

Oliver har tävlat i Göta (Helsingborg) i helgen. Han kvalade till en otroligt bra ps14 tävling, (Oliver e bara 13). Första matchen vann han efter lite pirrigt spel med 6-4,6-1. Andra matchen stötte han på rankade nr 9 i skåne (Oliver är 12). Han förlorade en otroligt jämn och spännande kamp med 6-4,6-4. Jag tycker Oliver är en mycket bättre spelare men den andra killen missade inte mycket och fick över Olivers hårda slag. Den andra killen vann sedan sin kvalfinal i 2-raka också.
Hade Oliver varit lite säkrare och haft lite mer flyt med sig i början av matchen så tror jag han hade vunnit med stora siffror faktiskt, nu ska vi jobba på serv o just säkerhet. Dom 2 saker som ställer till det för honom.

Vårt seriespel (A-laget) kommer bli mycket skoj o intressant då vi satsar fullt ut. Premiär den 10/10 dock på bortaplan. Vi har ett helt nytt lag med 4 nya spelare som skrivit på för Eslöv i dagarna.

Martin Prenker, Johan Fredriksson, Oscar Svensson och vår nya utländska spelare från Tyskland, Pasqual Duttlinger. Pasqual spelar i samma lag som jag i Tyskland och är en mycket bra spelare! Slagit en del ATP-rankade under årens lopp. När vi ställer in både mig och tysken för Eslövs TK under en o samma match så har vi ett RUSKIGT bra lag alltså. Ett av dom bästa i Skåne om jag ska vara ärlig, efter ett par storklubbar som te.x Fair Play eller Helsingborg.

Glöm nu inte den 10/10. Mot Lomma Bjäreds Tennisklubb på bortaplan. Kom gärna och stötta oss klockan 12.00. Mer info finns på Eslövs TKs Facebook sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar