söndag 10 oktober 2010

Seriepremiär som vi firade med Cola!

Ja då var allvaret igång igen. Denna hösten med lite bättre motstånd i serien..

Eftersom vi har skjutit upp 2 hemma matcher så fick vi ha vår premiär på bortaplan mot Lomma-Bjärred Tk.. Jag och 2 av våra nyförvärv lirade. Johan Fredriksson och Oscar Svensson.

Jag spelade mot LBTKs chefstränare och matchotränade som vi nog båda var, var det en riktigt usel match. 6-4,7-5 till mig. Fick kämpa med min tumme som jag knappt kan hålla racket med (blåsa) så det var konstigt att spela med 4 fingrar i nästan hela matchen. Men jag fick knipa ihop o skita i smärtan, o det gick ju till slut.

Johan F spelade andra singeln mot en ung kille från LBTK som såg stadig ut från baslinjen, det lilla jag såg tror jag Johan hade lite för bråttom och det blev lite väl enkla missar så han tappade första set 4-6. Även han matchotränad. Han tog sedan en snabb ledning med 3-0 i andra där LBTKs spelare vände, dock kunde Johan knyta ihop och vinna andra med 7-5.
Avgörande Set spelas i super tiebreak och där var det inget snack om saken. Johan som hade lite mer rutin och den yngre motståndaren som blev ruskigt nervös fick inte in mycket bollar där han ville ha dom. 10-3 till Johan. SJUKT viktig vändning o vinst då vi inte skulle åka ifrån Lomma-Bjärreds hall med inget annat än VINST! Alltså 2-0 till Eslöv.

Oscar Svensson spelade 2 banor bort o jag såg inte mkt av den matchen. Han mötte Roos, en äldre lirare från LBTK som är vänsterhänt, spelar snabbt. Oscar som var lite nervös innan matchen tog nog med sig nervositeten in på banan då han fick stryk 6-0 i första. Andra spelade han upp sig lite men det räckte tyvärr inte, 6-2 till motståndaren där. Alltså förlust 6-0,6-2.

2-1 till oss inför dubbeln som jag o Johan spelade.

Efter en tveksam start kom vi under med ett break 2-3. Då fick jag o Johan nog o vi höjde oss rejält. 6-3 till oss i första och 6-1 i andra. Ruskigt bra dubbel faktiskt. Många roliga bollar tror jag publiken fick se. Nästan så dom var med i matchen också då de satt inne på banan i den publik-ovänliga hallen vi spelade i. 6-3,6-1 och 3-1 i matcher var säkrat.

En mycket viktig match att vinna då LBTK är ett bra lag som kan chocka dom flesta lagen i serien.

Dagen avslutades på MAX hamburgare restaurang där Oscar hällde hela sin Cola över sig o det såg ut som att han kissat på sig. RUSKIGT roligt tyckte jag iaf o även de flesta andra i restaurangen.

Tack alla ni som kom o stöttade oss idag så långt iväg!

GLÖM NU INTE DEN 23dje OKTOBER klockan 14.00.
Hemma match mot Burlöv som är med o slåss om titeln. Kommer bli ruskigt bra o spännande tennis i hallen. Efter det är det också klubbfest för alla medlemmar samt sällskap!

Det kommer bli ruskigt skoj, det serveras mat i form av buffé, fördrink, kaffe och tårta. Vill man göra festen ännu roligare kan man ta med egen dricka! Det kostar 100kr per person! Jag hoppas verkligen så många som möjligt kommer till både matchen o festen för det kommer bli en väldigt rolig dag/kväll o natt :)


Nedan kommer den enda bild som togs på matchen o en på laget där ni kan bekanta er med våra nya spelare i A-laget samt en inbjudan till festen med mer detaljerad info.




Från Vänster: Oscar Svensson, Johan Fredriksson o Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar