måndag 14 februari 2011

Eslöv around the clock o Dunlop hörby open + träningsvärk

Då var det måndag igen och helgen är förbi. Inte vilken helg som helst. Den så kallade dygnet runt tävlingen är avklarad för i år. Även Dunlop Hörby Open har spelats i helgen.

Med ett fullspäckat schema hade vi matcher till 05.00 varje natt och med matchstart två timmar senare både lördag och söndag morgon.
Helsingborgs TK dominerade övernattningsklassen med ca 30 glada barn o ungdomar men det sov över spelare från andra delar landet också. Höllviken, Växjö, Båstad, Lomma Bjärred, Åkarp osv..

Det spelades allt ifrån p12/f12 till herr o dam-singel. Både jag o Oliver var 1a seedade i våra klasser (herr/p14) och därmed var vi förhandsfavoriter. Men från ETK kämpade även många andra.

Kevin Wiik, Arvid Kalen och Jacob Berglund fightades i p12 men alla föll tyvärr i pool-spelet.

Axel Tuvesson spelade p14 men förlorade i första omgången.

Klara Kalen och Clara Tuvesson spelade flickor 16 och vann var sin match. Grymt bra jobbat!

Johanna Sandbring föll tyvärr i första omgången i damsingeln efter en tuff 3-setare efter att ha haft 3 matchbollar men inte lyckats förvalta dom.

Oliver Hedin spelade både p14 och p16.
I p14 tog han sig till final efter utan att tappa set men föll i 3-set i finalen som var en riktigt dåligt spelad match på söndags eftermiddagen. Märktes att han spelat mycket och sovit lite under helgen.
I p16 gjorde han det bra då han under lördag natt vid ca 04.00 lyckades vinna sin kvartsfinal (2dra omgången) mot en seedad Helsingborgare. Dock föll han senare under söndagen i 3 set mot andra seedade.

Jag skulle försvara min titel i herrsingeln för 3dje året i rad och det lyckades jag med utan att tappa set i någon match. Ända lilla svackan jag hade var i finalen i 2dra set då jag kom under med 5-2. Men vände o vann 7-5.

Även Martin Svensson och Andreas Landin spelade i herrsingeln. Martin Svensson föll i första omgången medans Landin tog sig till andra omgången efter att ha servat riktigt stabilt o vunnit enkelt i första. Han föll sedan tyvärr i andra omgången men han spelade ändå bra trots att han inte tränar alls mycket längre pga att han ligger inne i lumpen. Ser bra ut för framtiden!


I hörbys Dunlop Hörby Open spelade jag o Johanna. De hade 1000kr i prispengar till vinnarna i både herrsingel o damsingel. Johanna förlorade tyvärr i 1a matchen mot gamla klubbkompisen Isabella Falkenberg.
Jag vann 3 matcher även där utan problem. Finalen vann jag med 6-4,6-4 mot Houman Atashpour. Så här skriver dom om herrsingeln på tävlingens hemsida:

"Martin Nilsson (Eslövs TK) och Alma Thell Lenntorp (Lugi TF) blev vinnarna i den första upplagan av Dunlop Hörby Indoor, med totalt 3.000.- i prispengar.

Martin imponerade med bra spel rakt igenom tävlingen och visade att han var minst ett nummer för stor för motståndarna. Finalisten Houman Atashpour (MBTK) gjorde en bra tävling med enkla segrar mot både ATL:s Henric Falkenberg i semifinalen och Hörby TKs egen Henrik Nilsson."

Jag är nöjd med mina 7 segrar trots jag bara sovit 9 timmar under de senaste 65 timmarna pga att jag har jobbat som tävlingsledare under Around The Clock tävlingen. Med vilja så går det att övervinna det mesta!

Stort tack till Johannes Kulle o David Ström som hjälpt mig att ta mig till Hörby för att lira!

Nu gäller det bara att träna och tävla vidare under våren. Nästa tävling i Eslöv är under påsklovet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar