söndag 30 januari 2011

Nytt år - mer tennis!

Då är det 2011. Har varit ett tag sedan det skrevs på bloggen. Men nu kommer vi tillbaka starkare än någonsin - ETK!

Jag (Martin Nilsson) har börjat satsa lite halvt igen, iaf för att hålla igång o att ha ett mål. Jag tränar mkt igen, kör inne i Malmö med grabbarna i deras elitlag. Riktigt skoj. Nästan så jag saknar tiderna när jag spelade i Malmö.. Har inget speciellt mål men det ska bli skoj att se hur långt det räcker.. Har ju trots allt min coach-tjänst i Eslöv så ibland är det tufft att träna mkt vid sidan av..

Min plan i vår är att spela ett par Herr-tävlingar runt omkring för att få många matcher i kroppen. Är så matchotränad just nu. I början på sommaren ska jag vara på topp i Tyska ligan som är väldigt tuff o efter det blir det ett par internationella Future-tävlignar där jag ska kriga om ATP-poäng.. Hösten har jag inte planerat än.

Match-sässongen började oväntat tidigt då jag fick veta jag behövdes i mitt Danska lag. Spelade igår o vi slogs om platsen för att ta oss upp i Elitserien igen eftersom vi tyvärr åkte ur den förra säsongen.. Vi fick stryk 4-5 totalt men 2 viktiga poäng tog vi med oss o är med i fighten om elitserieplatsen igen!

Matchotränad som jag är fick jag möta Melskens, en Dansk som spelat som proffs ett antal år men ligger lågt med tennisen just nu, han var dock ruggigt bra fortfarande. Han har legat på nr 700 i världen på ATP o nr 500 i dubbel.
Ruskigt bra match med högt tempo från start till slut.
De flesta gamen var väldigt jämna men jag lyckades inte förvalta de viktiga bollarna vid 40-lika, fördel osv. Därav fick jag stryk 6-3,6-1. Dock är jag väldigt nöjd med att eftersom jag bara tränat 2 veckor spelade så pass bra från bakplan o att min kropp var i så gott skick!

REVANSCH fick jag i dubbel då jag o min danska klubbpartner slog Melskens och hans partner med 6-4,6-4. Tyckte jag spelade sjukt bra i dubbeln så det var skoj. Positivt besked på forsätningen på säsongen som knappt har börjat för mig. Nästa match blir antagligen i Hörby där dom anordnar en tävling med 1000 kr till vinnaren som jag tänkt att spela hem!

Oliver har också varit i farten. Spenderat helgen med mig med mycket träning och match. Han var med hela dagen igår i Danmark och tittade på tennisen så han var ruskigt taggad idag när han skulle spela match i Staffanstorp.

Han mötte en kille som var duktig från bakplan, bollsnål som missade lite. Oliver började som en kanon och spelade felfritt i första set. Spelade ruskigt smart och när han sedan fick ett läge så dunkade han in bollen. Massa snygga winners! 6-1.
Det höll i sig i andra set också och han gick upp till 5-1 ganska snabbt. Tyvärr blev han lite nervös och tappade upp till 5-4 men lyckades efter ett bra servegame vinna andra set tillslut med 6-4. 6-1, 6-4 alltså!

Tennisträningen i hallen är igång för fullt och det är ruskigt bra tryck! Så skoj. Underbar säsong framför oss o snart öppnar dom nya utebanorna! Helt underbart.

Nedan kommer några bilder och videos från min o Olivers tennishelg.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar