måndag 8 november 2010

lagfest + KROSS

Ja då var helgen slut. En helg med mkt ETK. Först lagfest i fredags o på köpet fick (iaf jag) en lördag jag gärna hade hoppat över men man överlevde och idag spelade vi match. Borta mot Ystad.

Ystad som spelade väldigt ungt kunde inte stå emot vårt lag som var betydligt bättre än den här serien.

Jag spelade mot ung kille nr1 (Vet tyvärr inte deras namn) och vann med 6-1,6-1. Han verkade jättenervös inför matchen o det gjorde det enkla ännu enklare för mig.

Tysken (Pasqual som gjorde debut i Eslöv-tröjan) mötte ung kille nr2 och gick in o dominerade som den bra spelare han är och vann med 6-0,6-1.

Johan spelade 3dje singel och precis som vi andra tappade max 1 eller 2 game. Vet inte riktigt då min syn inte räcker 2 banor bort.

Inför dubbeln hade vi alltså 3-0 i matcher. Jag o Tysken spelade och vann 6-1,6-3. Grabbarna vi mötte spelade upp sig lite i dubbeln där vi dock var lite för avslappnade.

Johans pappa och Oliver Hedin var med och tittade så det tackar vi för! Oliver är ju HIFare och vi alla vet ju hur det slutade, MAAAAAAAAAALMÖ FF tog guldet!!!!

Efter matchen checkade vi in stranden o havet i Ystad då det verkar som att Tysken bara badad i en ankdamm innan han kom till Sverige. Det blev några klara bilder utomhus (kommer nedanför), där ni kan se den nya klubbdressen Tysken har på sig. Ruskigt snygg är den så nu får alla skaffa den! Vi har även en Nike hood-tröja i samma färger som är lika snygg!

I Fredags hade vi lagfest och alla förutom Oscar var samlade pga att han skulle jobba tidigt på lördag (klenis). Tysken ankom direkt till festen så alla fick lära känna honom fast alla inte var med på matchen. Riktigt skoj var det. Helt underbar kväll. Vi började hemma hos Kulle och slutade lite överallt i malmö på olika klubbar. Jag o Tysken käkade en underbar måltid på MAX-hamburgare vid 6 på morgonen innan vi satte oss i en taxi mot Eslöv. Kan inget annat än att säga det var en VÄLDIGT LYCKAD fest o jag hoppas det var fler än jag o Tysken som kände det dagen efter.

Nästa match är den 13/11 (på lördag nästa vecka) klockan 14.00! Väldigt viktig match mot ett mittenlag i serien. HEMMAPLAN, så kom gärna o stötta oss! Mer info finns på facebook under evenemanget "HEMMAMATCH ETK - IS GÖTA"



Nedan kommer lite bilder från helgens bravader. Bilderna från matchen är inte i så bra kvalité eftersom ljuset där inne sög ifall man skulle ta bilder. (Eller så sög Kulles kamera, e nog snarare så) Det var vår lilla vattenpojke Oliver som tog bilder för övrigt. (Klicka på bilderna så blir dom större!)
På lagbilden från festen kan man notera att Johan S har fått i sig lite för mycket av det goda, just därför han inte riktigt platsar i laget, för han är så oseriös. Nej skojar bara, han spelar innebandy på hög nivå o är jätteduktig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar