onsdag 24 november 2010

Serien lider mot sitt slut

Nu har vi spelat 2 matcher sen jag skrev sist. Förra helgen slutade i katastrof då vi fick stryk i en match vi skulle vunnit med 4-0.

Jag förlorade en match jag sket i fullständigt. Hade jag ens spelat på 50% av min kapacitet så hade jag vunnit i 2 raka känner jag. Första set gjorde den unga killen jag mötte det bra, utnyttjade att jag inte kämpade o bara körde över mig. Andra set höjde jag tempot lite lätt och då hängde han inte med alls, sista set spelas ju i supertiebreak (först till 10 poäng) o det är ren lotto. Tyvärr hade han lite flyt men även gjorde han ett par ruskigt bra bollar o det räckte för att slå mig. Ett vanligt tredje set hade jag nog inte tappat många game i. Helt fel av mig att skita i matchen, men var helt ärligt ruskigt trött på tennisen då. Hade varit mkt på banan under en längre tid, inga helger utan tennis osv. Därmed också min första singelförlust för ETK på 2 år. Kommer inte hända på många år igen kan jag lova.

Johan förlorade också i 3 set, såg inte så mkt men tror han inte alls var nöjd med sin match.

3dje singeln vann vi på WO. Dubbeln förlorade jag o Johan i 2 raka set, vi kände oss inte alls på G efter våra knappa förluster som borde varit stora vinster. Skitdag rent utsagt.

1-3 alltså mot IS Göta.

REVANSCH fick vi i helgen mot serieledarna Falkenberg som kom med ruskigt bra lag, de hade förstärkt sin 3dje singel med en fd elitspelare (antagligen för att säkra serieseger). 3an o 5an i Sverige bland 17åringar o sedan en äldre fd tävlingslirare som har varit lika bra rankad som jag är nu.

Dock hade vi vårt bästa lag på plats, om jag ska vara ärlig finns det inte någon som skulle ha chans mot oss i serien om vi ställde upp så varje match.

Jag mötte 3an i Sverige som sagt, kände jag var tvungen att skärpa till mig sen min horribla insats förra helgen och vann stabilt med 6-2,6-4. Jag kom under med 1-2 i första o ett break emot mig men sen lossande det, 5 raka game o jag fick min motståndare ur balans. Andra breakade jag direkt o sedan spelade jag bara avslappnat o servade hem mina egna servegame.

Tysken (Pasqual) mötte 5an i Sverige och släppte endast 2 game. Körde över honom totalt. Spelade stabilt från bakplan o kom fram på nät när han hade sin motståndare under press. Han vann 6-1,6-1 hur snabbt som helst.

Johan fick det tufft på 3dje singeln mot en spelare som varit med länge. Förlorade i 2 set o av det jag såg var motståndaren tuff från bakplan och spelade stabilt.

2-1 till oss inför dubbeln som jag o tysken spelade hem komfortabelt i 2 raka set mot det unga paret. 6-4,6-2 tror jag det blev.

Nu är det bara 1 match kvar på bortaplan, mot Ödåkra. Vi har nog ingen chans att gå upp pga våra 2 förluster men det kommer bli en grymt bra match ifall Ödåkra kommer med sitt bästa lag, har sett dom spelar med 2 danskar o sen den spelande chefstränaren Adrian Prpic som är bror till Filip Prpic.

Kan bli mkt spännande. Stort tack till alla ni ca 20-30? som var på läktaren i helgen :) Underbart att se. E ruskigt skoj att spela då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar